Mówiąc – pełna księgowość – mamy na myśli prowadzenie ksiąg rachunkowych, które jest bardziej skomplikowaną formą rejestrowania operacji gospodarczych. W ramach pełnej księgowości konieczne jest utworzenie odpowiedniej liczby właściwych kont, analitycznych i syntetycznych. Księgi rachunkowe, w odróżnieniu od księgi przychodów i rozchodów, służą rejestrowaniu właściwej kondycji finansowej firmy. Można powiedzieć, że są one pewnym odwzorowaniem, w ramach kont księgowych, rzeczywistej aktywności i kondycji finansowej.
Podstawowym dokumentem w pełnej księgowości, który należy stworzyć na samym początku działalności jest polityka rachunkowości. Pomagamy w jej przygotowaniu. Należy jednak pamiętać, że za poprawne prowadzenie rachunkowości, zgodnie z polityką rachunkowości, odpowiada kierownik jednostki.
Jest to dokument który;
– określa jaki jest rok obrotowy
– opisuje metody wyceny aktywów i pasywów
– zatwierdza zakładowy plan kont
– określa zasady ewidencji na kontach księgi głównej i ksiąg pomocniczych
– zawiera metodę ustalania wyniku finansowego w firmie
Polityka rachunkowości powinna uwzględniać specyfikę firmy oraz być dostosowana do faktycznej działalności jaka jest planowana bądź wykonywana.
Prowadzenie pełnej księgowości – Białystok.